Acil Durumlar

Ark telinin batması

Ark telinin çıkması sonucunda yanağa ya da dudağa batması söz konusu olabilir. Bu durumda doktorunuzdan randevu alınız. Randevu gününe kadar bu bölgeye ortodontik mum koyabilirsiniz.

Kopan braket/band

Kopan braket ya da çıkan band hala yerindeyse çıkarmaya çalışmadan doktorunuzla iletişime geçiniz. Randevunuza gelene kadar üzerini ortodontik mum ile kapatabilirsiniz. Eğer braket ya da band tamamen çıkmışsa saklayınız ve randevunuza gelirken yanınızda getiriniz.

Braket ya da tüplerin batması

Braketlerin ya da dişlerinize yapıştırdığımız diğer aparatların yanağınıza, dilinize ya da dudağınıza batması söz konusu olabilir. Genellikle ilk haftanın sonunda ağzınızda hiçbir şey yokmuş gibi hissedersiniz.
Bu alışma periyodunu daha konforlu geçirmeniz amacıyla doktorunuz tarafından size ortodontik mum denilen sakız benzeri bir madde verilecektir. İğne gibi batan bir yer olduğu takdirde doktorunuzu arayınız.

Ağrı

Braketler takıldıktan sonra en fazla 1 hafta devam eden hafif ağrılar olabilir. Ağrının şiddeti ve süresi sizin vücudunuzun tepkisine ve ağrı eşiğinize göre değişir. Bu ağrılar bir aylık kontrollerin yapıldığı gün daha kısa süreli ve daha az olmak üzere tekrarlanabilir. İlk seansta ve sonraki kontrollerde ağrınız olursa ağrıyı geçirmek için aspirin dışında bir ağrı kesici alabilirsiniz. Tuzlu su ile yapılan ılık gargara rahatlatıcı olabilir. Bunun için bir çay bardağına çay kaşığının ucuyla konacak bir miktar tuz yeterli olacaktır.